Yahoo vs. Google

Jag fattar inte varför Google är så mycket större än Yahoo egentligen. Visst, man kan Googla allt och det går verkligen att hitta finfina saker med Googles alla tjänster, och Yahoo är lite rörigt kanske. Men så fort jag vill ha reda på någon mer specifik tjänst så hamnar jag på Yahoo's hemsida. Vad gäller världsväder till exempel. Nu sitter jag med lätt packångest, väskan är uppe i de 20 kilona (varken mer eller mindre) och jag vet fortfarande inte riktigt om jag packat för varma eller kalla kläder. What to do? Jo, jag kollar världsväder så klart! SMHI - no luck, Google och world weather är ingen lyckad sökkombo heller. Så vad göra? Jo, sök på weather på Yahoo.com och genast får man upp deras vädertjänst, deras globala vädertjänst alltså. Så här ser det ut för den kommande veckan i Kao-hsiung



Jag har packat för varma kläder, för lite solskydd och för få badbyxor tror jag. Får packa om. Igen.

Hur som helst, jag ska allt ge Yahoo en chans lite oftare i fortsättningen, för det finns ingen rimlig anledning till varför Google ska vara störst (ja, förutom den här delen då kanske).

Kommentarer
Postat av: Lina

Vaddå, ni ska väl ändå bara sitta inne och forska? Till det behöver man inte ha solskydd och badbyxor :-)



Annars får du shoppa lite nya sommarkläder som du kan ha i Sverige när sommaren kommer. Men vad jag förstod så har du ingen plats i väskan när du ska hem eftersom den redan var full på vägen dit. Orutinerat måste jag säga!



Kram

2009-03-12 @ 09:32:31
URL: http://www.almvagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0