Hotell i Hong Kong?

Har letat efter prisvärda hotell i Hong Kong idag och kommit fram till den gamla klyschan att man köper fanimej alltid grisen i säcken när man letar hotell på Internet. Eftersom jag inte är totalt korkad inser jag ju att de bilder hotellen visar på Internet är det bästa de förmår i rumväg, utsikt och pool etc. Frågan är ju hur mycket mindre man egentligen får för pengarna? Hur stor är skillnaden egentligen? Jag jämför bilder från 750:- hotell med 1400:- och ser ingen större skillnad. Läget är bra för båda, utsikt får man visserligen betala extra för, men åker man upp på Victoria Peak ser man ändå mer av stan. Dessutom den eviga frågan: hur mycket tid spenderar man på hotellet egentligen? Ja, en hel del visserligen, men hur mycket vaken tid? I Tokyo både jag i en litenliten låda, men det gjorde ju inget eftersom jag var där för att uppleva stan, inte spendera all min tid på ett hotellrum. Det skulle ju i och för sig vara trevligt om man kommer fram i hallen även om man ställt sin resväska där...

Just nu lutar det åt det här hotellet. Men även det här, det här och det här är intressant. Och det här.

Får bli att bestämma sig till imorgon och boka tror jag.


Kommentarer
Postat av: Lina

Shit! Har alla rummen panoramafönster som är på bilderna skulle jag bokad det första alternativet.

2009-03-04 @ 07:39:39
URL: http://www.almvagen.blogspot.com/
Postat av: Andreas

Vi har bokat det första alternativet. Fast med utsikt mot hamnen för en nätt liten extra kostnad som vi kunde fått frukost för istället :)

2009-03-08 @ 23:47:02
URL: http://taiwanitis.blogg.se/
Postat av: Såpan

Vi bodde på ett jättefint hotell nånstans där mitt i smeten på Kowlon (eller vad det heter - minns inte). Kan tyvärr inte vara mer specifik än så men det är ett tips, hur som helst.



Haha...

2009-03-09 @ 08:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0