Feels like...

Sitter och väntar på att träffa Grace om någon halvtimma. Det är lite för dåligt med tid för att gå och doppa sig i havet och kameran ligger på rummet. Så istället får det bli lite mail och catching up på vårt lånekontor (som visserligen ligger i en källare, men är helt ok ändå). Som tur är så har vi AC, varsitt bås och till och med besökssoffor. Idag är det nämligen betydligt varmare än igår och jag kollade vädret nyss på Yahoo. Jag blir mer och mer övertygad om Yahoos förträfflighet. Titta bara på the current weather report:



Just att de tar med "feels like" med hänsyn till luftfuktighet och annat sköj. Visserligen tror jag inte man känner någon större skillnad mellan 30 och 33, men det känns ju bättre att säga att det känns snörvarmt och det är 33 än 30.

Jaha, nähä. Så mycket mer än så har jag nog inte att meddela just nu. Hoppas på en tur på stan lite senare eventuellt. Måste köpa på mig fler t-shirts eftersom man svettar sönder 2-3 stycken om dagen här. Och ett par bättre, svalare skor att gå i. Ska se om man hittar något billigt... Eller nja, allt är billigt här. Igår köpte vi "dyr" öl, den kostade 100 NT$, eller runt 25 kronor styck. Att äta ute en kväll är billigt också, runt 250-300 NT$ per skalle (eller 50-60 spänn).  Än så länge går det ingen nöd på oss med andra ord. Nästa vecka blir det dock betydligt mer jobb med möten och seminarium. Ska bli intressant att höra vad för typ av kommentarer man kan få.

Kommentarer
Postat av: Kristina Högberg

Hej! Å vad det verkar skönt med värme. Vi hade -10 grader i går och så snöade det igen.

2009-03-13 @ 12:01:13
Postat av: Kjell

Hej. Jag jobbar är i Stockholm här är bara lite över 0 grader och grått.

2009-03-14 @ 13:04:05
Postat av: Anonym

Efter en "kall" dag med bara runt 20-25 grader så kommer det bli varmare i veckan, runt 30 grader de närmaste 3-4 dagarna tror dom.

2009-03-15 @ 18:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0