Det finns...

... en betydande risk att jag kommer tappa ett kilo eller två i Taiwan. Visserligen har jag hört att maten ska vara väldigt bra, bättre Kinamat än i Kina typ. Men jag vill minnas att det sas något liknande om Japan och där blev man ju inte alltid mätt (jag gråter fortfarande mig till sömns ibland när jag tänker på de där små fiskynglen som var lunch en av dagarna på konferensen). Svensk sushi klår Japansk minsann!

Visserligen är det väl ingen större sorg om jag skulle tappa just några kilon. Men när jag slösurfar Taiwan på Wikipedia och hamnar på "Taiwanese cuisine" blir jag fundersam över om jag ska få återse mina revben innan påsk.

Eftersom folk gillar bilder och jag (o)gillar folk så snor jag helt oblygt några bilder från Wikipedia. Men eftersom jag erkänt det så är väl allt okej? Va? Va? Va?


Grillad bläckfisk                     Blodpudding på pinne           Någon crepes-grej?

Värst är väl kanske att jag inte kommer kunna äta Kefir till frukost ändå, eller?

Kommentarer
Postat av: Lina

Se det som en möjlighet att deffa inför beach 2009 vetja! Hur det än blir så kommer du ha en snyggare kropp än vad jag kommer ha i mitten av april. Se det positivt :-)



Sen tror jag att om du är orolig för att tappa allt för många kilo så kan du komma hem till oss ett par kvällar i veckan i sommar och hålla Johans tempo i viktuppgång. Han sa igår att hans måtto i sommar ska vara "öl och grillat byggde denna vackra kropp".



L

2009-03-10 @ 10:19:46
URL: http://www.almvagen.blogspot.com/
Postat av: Andreas

En sak är säker, det blir Johan som får ansvar för att grilla hjortkött den här sommaren. Då slipper vi förhoppningsvis äta kol.

2009-03-10 @ 13:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0